Ta tag i bloggandet igen!

Inlägget publicerades: 2013-06-25 Klockan: 23:08:07
Nu ska jag verkligen försöka ta tag i bloggandet igen.
Och för att ge tillbaka all tid jag inte bloggat på, måste vara nästan 1 månad?
Så bjussar jag på ett videoklipp från idag när jag busar med Bella.

Vi började med att göra lite olika miljöövningar, inga svåra men jag har faktiskt
inte gjort så mycket så någonstans måste man ju börja! Hursomhelst så hade
jag en bilring och fick henne att stå med ett ben i den, sen så fick hon för sig att backa
mitt i allt så fastnade hon i bilringen, och ja.. haha, gjorde inget stort nummer av det
och hon ställde sig på den sen igen när jag försökte igen , så så farligt var det ;)

Sen tog jag fram en stor sopsäck och la den på banan med två bommar på sidan,
tog ett tag att övertala henne att gå över, men det var mest ''nej tack, jag står bra här!''
men ja efter lite godismutande gick hon över utan som helst problem. Satt även
upp sen för att gå över den när jag sitter på och jag vet inte hur jag tänkte när jag endast
har ett grimskaft fastknäppt i grimman, det gick ju verkligen att styra, eller inte!
´När jag travade så sprang hon iväg några gånger och var påväg ut till hagen , men då
var det bara att böja sig framåt och ta tag i grimman och stanna henne. Hon var verkligen
lyhörd idag och man märker att hon tycker det e kul o jobba utan träns och sadel, och i andra
övningar än dressyr. Kanske ska göra henne till en westernhäst istället? ;)


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Du behöver ju inte rida western för att rida utan det;) Men alltid kul med variation ju!

2013-06-27 @ 20:49:29
URL: http://ebstli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0