babbel

Inlägget publicerades: 2013-01-13 Klockan: 23:35:04
 
Åh jag längtar så himla mycket till det blir varmare.
Det är ju en pina att rida i detta väder, ingen motivation!
Men försöker motivera mig med att om jag börjar sätta igång nu
med B så när snön försvunnit så kan vi börja träna på allvar.
Istället för att sätta igång henne sen för då tar det ännu längre tid! 

När vi väl sätter igång så måste man börjar hitta en billigare hoppsadel,
att hoppa i dressyrsadel är ju inte någon hit precis, speciellt inte när jag
sitter på.

Sen hoppas jag att jag kan börja träna för tränare om 2 veckor, skulle
vara så himla kul! Senaste gången vi var där så gick det ju skit..
jag var ju alldeles för feg i min ridning , herregud!!
Ska bli kul att visa upp B nu ändå även fast hon ser ut som hejkomochhjälpmig
så har hon ju mognat till.. Måste bara åka till ridhus lite mer o få bukt
på hennes, hejjagheterbellaochjagtyckeromattgåöverfolk. Men jag tror det löser
sig med en kedja och lite träning.
Var ute och promenerade med henne häromdagen och då hade jag kedja,
och hon var ganska förvånad att hon inte kunde vända sig hemmåt, eller stanna.;)

Ska även försöka klämma in ridhuset någon gång i veckan, om nu hovslagaren kan komma
ut först o slå på tappskon. ( hon hade nämligen galopprace i hagen för sig själv idag
och gjorde en balltramp och drog av sig en sko, någon gång måste ju vara den första..)

nej nu ska jag inte babbla på längre. Känns som jag hoppar från en sak till en annan
hela tiden.. haha

Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Träna NH med henne!

2013-01-14 @ 10:18:50
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0