händelserik ridtur!

Inlägget publicerades: 2012-05-08 Klockan: 20:51:20
Dagens ridtur blev något helt annat än planerat.
Jag tror nog att ridturen täckte en hel del! Tanken var att rida
runt s.k energiskogen, det VAR för några år sedan en jätte fin runda.
Bra underlag av gräs helt plant o.s.v Men nu var den sönderbökat + sönderkörd av
traktorer Rynkar på näsan Hur som haver, det började väldigt ''bra'', vi träffade nämligen på grävmaskiner
och andra traktorer på dit vägen. Snälla var dom iallafall som väntade att göra ngt tills
vi ridit förbi! :)
Sen var tanken att köra en lång galopp på en ganska jämn stig men mitt i allt
stod ju ett jakttorn. Hehe vi kom inte så långt helt enkelt! Men sen fick vi igång pållarna
och då blev det en riktigt härligt LÅNG galopp - TILLS jag tappade nycklarna ur fickan. o.O
Smidigt! Resten av ridturen gick väl i samma spår. Bella tvärstannade i galoppen så jag höll på att
flyga av och hästen bakom sprang över oss.. Rådjuren gjorde oss också ett besök.
Och även älgen fick komma in på en kant. Stod nämligen en älg i skogen kanske 20 meter ifrån oss
och glodde på oss.
 
Och sist o inte minst så skulle en förbaskad åkertraktor plöja åkern också! Bara för att vi hade sån
tur idag så körde den ju precis (såklart) bredvid gångvägen. Tack gode gud så stannade han tills
vi ridit förbi, sånt uppskattas! Skrattande

Nu tror jag att jag fick med allt.. hehe..!

Kommentarer
Postat av: Viktoria & Fanny

Fin blogg! bloglovinbyte? :)

2012-05-09 @ 16:04:33
URL: http://heststinens.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hahah oj! Det var verkligen en händelserik uteritt... Hittade du nycklarna?

2012-05-09 @ 23:14:42
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0