Framsteg!

Inlägget publicerades: 2012-05-03 Klockan: 15:13:14
Igår red jag ut med Bella och skulle rida i en annan dunge med lite klätterbackar.
men att komma dit var ju inte det enklaste. Bellas nya fobi: vita stenar/stenblock m.m.
Allt som är vitt och gjort av sten/cement helt enkelt. Men vi kom förbi det med lite om och men.
Men sen kommer ju huvudfobin : DIKEN! Hon var duktig i dag och gick över det första, ganska
stort faktiskt på några minuter. Sedan kom det ännu ett till (betydligt mindre) och den kunde man INTE
gå över. Tillslut la jag spöt på rumpan och då gick hon nästan på direkten över (FRAMSTEG!!)
Sen kom vi ut på en äng efter dungen som var jätte lerig och vad gör hästen?! jo hon ställer sig
och äter LERA! Hela jäkla munnen full tog den rackaren och kleta det över hela benen, och stod
och smaskade på det. Udda? Obestämd
Man behöver då inte oroa sig att hon är en opersonlig häst inte! På hemvägen tyckte hon det
var roligare och galoppera än trava och inte alls lyssna på mig. Och sen så skulle vi gå över ett
till dike (väldigt litet dike) men den var också farligt förstårs! Och när hon väl skulle gå över så
sjunker hon ner precis innan diket för att ta sats. Haha jaha där var vår dikes träning borta.
Hon totalvägrade att gå nära diket sen så då lät jag det vara och hoppas det är borta tills nästa gång
vi rider över ett dike.. Flört

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0