Envisa ponny

Inlägget publicerades: 2012-05-02 Klockan: 14:40:35
Igår blev det en ganska avslappnad ridtur ute. Jag hade bestämt mig för att rida på
en stig igenom en dunge en kort bit (brukar göra det när jag rider den vägen) men dom
planerna var inte Bella med på. Hon har någon sorts fobi för diken, men detta var inte ett riktigt
dike utan en stig som går ner lite och sen upp igen. Men den kan man inte gå över!
Vi stod och envisade oss i 15 min, och idag var jag inte lika mesig som tidigare gånger
utan jag använde spöt på rumpan. Inte hårt men bara markering. Blev en del bockningar
och var även beredd på stegring men tur nog så bockade hon bara. Tillslut gick vi över
och hon är så löjlig! Hon är ju egentligen inte rädd för diket utan det är bara en maktkamp.
snark!
Typiskt ponny beetende.. Flört


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååhh! Äta gräs! :D

2012-05-02 @ 15:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0