Dagen

Inlägget publicerades: 2012-05-11 Klockan: 18:18:16

Idag blev det dressyr för Bellas del. Började först med lite enkla ledarövningar
och då gick hon bara iväg över mig. Men tillslut så gick det bättre!
Det blev att inviga mina tretorn och hade en hel del problem att komma upp.
Haha gick ju liksom inte att böja på foten ordentligt o.O
Men efter en del knögel så kunde jag kravla mig upp.
Bella var ovanligt lugn i början av ridpasset, kansek för att jag lydnadstränade henne från
marken först? Hursom så gick hon lugn i början och rusade inte iväg som hon brukar.
Skritten var som vanligt stel i början men efter jag hade travat så mjuknade hon till.
Och hon försökte dra iväg ut från ridbanan exakt hela tiden. Men i slutet när hon var total mjuk
så gav hon upp de. Gjorde lite serpentiner, småvolter m.m och då mjuknade hon upp riktigt
ordentligt. Blev verkligen riktigt behaglig att rida, tyvärr tog hennes energi slut i slutet,
så hade hon snubblat till så hade vi nog legat i leran just nu båda två.. Så som avslutning
blev det joggning i lång och låg form ( dock lite väl låg kanske..Flört)

Och måste även säga att tretornen var SJUKT sköna. Ville inte ta av dem efteråt. Var dock
tvungen då det var j*vligt varmt i dom..
men absolut det bäsa köpet jag gjort till mig själv i utrusting! Ångrar mig inte! :)
 


Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

Vad snygg design du har, älskar din blogg den ger ett ballt uttryck liksom. Ska absolut börja läsa den! :D

2012-05-11 @ 20:28:33
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0