Lite update

Inlägget publicerades: 2012-04-20 Klockan: 21:50:17

Försöka uppdatera veckan nu då lite smidigt! Har inte hänt något speciellt under
veckan. Låg i sängen måndag och tisdag. Onsdag vare botulism spruta som Bella
verkligen inte ta, vi var 2 pers som höll henne och en som sprutade.. *suck*
Fick i den iallafall, sen bad vi om vi kunde få Domosedan utrskrivet, och han förstod
precis varför vi behövde det... ;) Hursom igår så var tanken att jag skulle rida en lugn
ridtur på långa tyglar. Men tror ni att bella var med på dom noterna? Nej hon var galnare
än galnast. För det första så fick jag inte stop på henne, halterna tog 10 meter att göra. Och
Bella var på springhumör så direkt när jag la an skänkel så började hon takta iväg. Tanken
var att jag skulle rida runt en kulle, men sen var det barn vid lekparken bredvid så det blev ett
halvdressyr pass, eller ja mest bara att hon ska sluta springa och slappna av. Efter 15 min
så blev hon helt plötsligt helt annorlunda. Kunde göra halt med sitsen. Kunde rama in o.s.v.
Och det var verkligen som en strömbrytare. Det var inte så att hon blev mer och mer avslappnad.
Utan helt plötsligt bestämde hon sig för att nu ska jag slappna av. Typiskt sto/unghäst/röding? ;)

Idag fick hon vila, öste ner regn hela dagen så Bella fick gå in vid Lunchen hon stod o skakade så
hon nästan ramlade omkull. Hade inget reservtäcke att sätta på henne så hon fick stå kvar inne. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0