lalala

Inlägget publicerades: 2012-04-07 Klockan: 16:32:58
Idag blev det ingen ridning för Bellas del, har ridit dom 3 senaste dagarna och i dag
blåser det som tusan + att vi ska till ridhus imorgon.
Transporttränade henne dock idag, och nu går hon på utan några protester alls, behöver inte
ens vända mej om och smacka på! - Framsteg!
Vi stängde även luckan, och jag gick ut och stod utanför. Sen tog vi ut henne och lastade på igen.
Nema problema! *skönt*
Från ''svårlastad'' till extremt lättlastad. Kan nog lägga över grimskaften över halsen och smacka på utanför
och hon går in själv. Men sånt behövs ju inte ännu :)

Red även Murklan idag (ägare är bortrest) red igenom LC:1 programmet men med lite extra övningar.
Hade på mina (ursnygga..) ridstövlar också som jag köpte i förra men som redan är paj! Använt dom 3 ggr.
Men kan garantera att jag satt mycket stabilare i stövlar, kunde verkligen rida igenom henne. Hade lagt min väst+ ridjacka på sidan av som hon var jätte rädd för (Obestämd) men kunde trycka på en extra gång så hon var
tvungen att fokusera på mig!
Traven var min absolut starka sida idag, kunde sitta ner mycket längre än vanligt. Skrattande
Skritten var hon väldigt hoppig och sur i och galoppen var hon seg och tungriden i.
Men väldans nöjd ändå för 5 (?) gången jag red på henne, eller ja red ett dressyrpass på 1 år.. Flört

bjussar på en gammal bild på Murklan så ni vet hur hon ser ut!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0