Expert på uppsittning - check!

Inlägget publicerades: 2012-04-01 Klockan: 20:30:07

Det är något med mig och uppsittningar. För mig och Bella tog det 1½ timme att bli
sams så jag fick sitta upp.
Jag är ingen sån som ''mutar med lite gräs'' (även om jag försökte när jag verkligen hade
gett upp hoppet..Oskyldig) utan jag vill ha en lösning som håller.
Tillbaka till Bella, jag försökte verkligen allt, allt, allt! Försökte till och med sitta upp från höger
sida tyvärr var jag inte tillräckligt smidig för det..
Och Bella försökte med ALLT för att få bort mig, först gick hon i väg, hade ganska bra styr på det
så hon inte fick gå iväg. Hon prövade med att snurra runt. Så vi sprang i en cirkel, tillslut så gick hon mot mej
med rumpan först för att försöka skrämma iväg mej och små sparka. Hon gjorde allt som
jag gjorde mot henne i princip. Hon går nämligen iväg när jag sätter i foten i stigbygeln, så försökte
snurra in henne på en volt tills hon gav upp. Funkade inte.. Försökte longera henne trött först, funkade inte..
Tillslut efter 1½ timmes bråk gick det, helt plötsligt. Innan kunde jag inte dra i manen för då gick hon,
inte ta i tyglarna, då gick hon. Men när hon väl tycker att nu kan man sitta upp då kan jag fasena dra i tyglarna,
SLITA i manen, hoppa i stigbygeln. Så det är bara den jävla envisheten. Men idag var jag envisare.Skrattande


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad duktig du är som kämpar på!

2012-04-01 @ 22:35:38
URL: http://skruttenli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med Johanna! Duktiga du!

2012-04-02 @ 08:18:52
Postat av: Jennie

Mitt namn kom inte med :@

2012-04-02 @ 08:19:31
Postat av: Linn Ingvarsson

Du får avboka sakerna från BR dom sitter dessutom jätte dåligt x)

2012-04-05 @ 15:30:06
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0