Duktig ponny!

Inlägget publicerades: 2012-04-09 Klockan: 11:44:27
Igår så bestämde vi ju oss för att åka till ridhus med Bella.
Hon gick in i transporten på en gång - duktig poni!
Väl framme så tränsade jag i transporten vilket jag var orolig över om
det skulle gå eller ej, men det gick galant det med. När hon var urlastad
så var hon väldigt stissig, trampade runt ,kollade överallt. Så vi bestämde
oss för att sadla i ridhuset (var ändå ingen annan där).
Kunde även sitta upp på en gång, hon backade lite och höll på men sa på skarpen nej
och då stod hon. Hon var väldigt på tårna och jag kunde verkligen inte lägga an skänklarna
för då sprang hon iväg, men efter mycket mjukgörande så slappnade hon av och blev
jätte trevlig och rida. blev både trav och lite galopp för att känna på henne.
Att lasta in henne sen gick också jätte bra, fastän vi inte var på hemmaplan och det gick
flera hästar runtomkring henne. Nu är vi verkligen på rätt väg  Skrattande



bild från lastträning häromdagen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är så grymt stolt över er!

Nina mailade och skrev att hon blev alldeles tårögd över att läsa hur bra det hade gått igår :)

Hon har liksom bara väntat på att ni ska klicka och börja komma överens ordentligt och nu känns det som att ni är där!

2012-04-09 @ 13:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0