Bella

Inlägget publicerades: 2012-04-05 Klockan: 21:15:32
Lilla ponnyn skötte sig EXEMPLARISKT idag. Vi har haft stora problem med uppsittningen.
Men nu går det som en dans! Har lärt henne kommandot ''stilla'' och då står och blickstilla
(sålänge man inte tar i tygeln elr i manen) så kan jag sitta upp, sen får hon godis när jag
sitter på som beröm. Tyvärr har det gett lite deffekter eftersom hon inte vill gå någonstans
efter jag suttit upp. Måste ha hjälp av mamma att få fram henne men sedan så går det hur
bra som helst!

Idag red jag ut med mamma på cykeln som sällskap. Blev många kortsträckor av trav, och
även en galopp i slutet. Så himla skönt med en häst som man kan rida överallt - närsomhelst!
Efter det var det dags för transportträning, hon gick nästan in på direkten men ''stegrade'' ut när jag
drog i grimskaftet. Då böt jag metod och hade ett longerspö som jag la på rumpan samtidigt som jag
smackade på och då gick hon in. Gick ut och in några gånger och hon var verkligen super duktig!

Vi har staplat upp transporten med trallar så kan transportträna när jag vill! Sjukt skönt, både jag och Bella
blev förvånade hur stabilt transporten stod när vi gick upp på den. Man vill ju inte riskera att den tippar!Tungan ute

roligt med samma bilder om och om igen va? Ska ta nya  , lovar! :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Söt ponny!

2012-04-10 @ 13:12:31
URL: http://mnightlighta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0