puuh!

Inlägget publicerades: 2011-05-05 Klockan: 12:24:46
min morgon började inte så jätte bra idag!
Började med att jag gick upp kvart i 7 för att släppa ut hästarna. Åker till stallet
och ger alla hästar en tuss hö som vanligt. Sen hör jag att ena hästen rullar sig,
men tänker inte mer på det. Alla hästar rullar ju sig, tyckte det bara var konstigt
att han rullade nu på morgonen. hursom tänkte jag inte mer på det och gick dit för att ge
honom krafftfoder, och då ser jag ingen häst stå där! Kollar ner och ser honom ligga helt
''platt'' med lång hals. Blev självklart orolig och öppnande direkt dörren för att kolla till honom.
Då ställde han sig upp men sparkade mot magen, då fick jag direkt vibbarna att han har fått kolik,
för jag såg inget bajs i boxen, och han hade inte heller rört vattnet eller kvällsmaten.
Så var tvungen att ta ut honom för att han inte skulle rulla mer och kollade honom lite
sen ringde jag ägaren, dock så fick jag vänta i 30 min innan hon kom eftersom hon bort.
Så gick runt med honom varv efter varv i paddocken för att försöka få igång magen.
Trevlig morgon va? ;)
såhär låg han fast i boxen..
(bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0