avslöjar lite idag..

Inlägget publicerades: 2011-05-19 Klockan: 19:00:56
.Gårdagens ridpass gick kanon, går bara bättre och bättre för varje dag just nu.
Han springer verkligen inte iväg längre i traven och travar inte heller i en turbo fart utan
håller sig lugn och kan trava mer samlat än förut. Gjorde mycket 8-volter som är min favvo
övning specielt till Amadeus. Han blir riktigt fin i traven då. :)
Sen gick jag ut och galopperade av honom, och idag blev det en längre sträcka så ville ha kontroll
på honom och minskade och ökade tempot samt saktade av till trav en gång.
Ska träna på mycket sånt ute. Alltså galopp - trav - galopp - trav.  Så han stärker galoppen.
Har lagt galopparbetet på hyllan i paddocken då han förväxklar galoppskänkel med travskänkeln i höger varv.
Men snart blir det även galopp arbete när han går som en klocka i traven. Ska lägga all tid
på vänster galoppen också. Eller mest på den. Eftersom när jag fattar vänster galopp så tar han höger
vilket även stärker höger eftersom jag saktar av och gör om. Smidigt att slå två flugor i en smäll!

Kan även avslöja som det ser ut nu så får jag hem en till Pålle den 28 maj. Ifall jag kan hämta honom då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0