vi motarbetade varandra idag.

Inlägget publicerades: 2011-03-23 Klockan: 21:56:35

Ridpassen idag gick tyvärr skitdåligt!
Till att börja med så ville han inte alls hjälpas åt vid uppsittning tog längre tid än någonsin innan jag kom upp.
Red från början runt på fyrkanten med volter i hörnen samt red jag tvärs överridbanan för att variera
varv. Var jätte fin i munnen, men skänkeln i höger varv var han helt död i. Drog sig mot stallet hela tiden.
och eftersom vår paddock är L-formad så saknas det ju staket en bit för att den ska vara fyrkantig så
varje gång det var öppet drog han sig ditåt.
Sen kom det en annan häst som skulle rida i paddocken och både jag och Amadeus tappade helt
koncentrationen. Så red lite till och tänkte rida ut en bit. men kom inte långt när han började hålla på.
Försökte att ''ta kontroll'' på traven för att kuna lura honom lite och öka samt minska travtempot. Men
det gick han inte på nej, utan flera snygga bockningar blev av istället. Och eftersom det kom en människa
på gångvägen var jag tvungen att låta honom vinna för annars skulle det inte blivit ett roligt slut.
Han var inte alls så som han brukar vara, antagligen för att han har för mycket överskottsenergi..
Nej jag vill bara lägga den här dagen bakom mig och ta nya tag :)

Fixade förresten en ny design under dagen, lite smådetaljer kvar bara men jag tyckte den blev riktigt frän!


Kommentarer
Postat av: lovisa

vad ska du hitta på idag?:)

2011-03-24 @ 10:48:49
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0