Mjölksyra så in i *******!

Inlägget publicerades: 2011-03-25 Klockan: 22:07:11
Idag fick jag ändå rida även att Amadeus har tappat skorna.
Fast jag red förstårs inte på honom!;)
Red på Alle, hästen som jag hjälpte till med vetrinärbesiktningen i morse.
Och har bara en kommentar: jag ligger nog kvar i sängen imorgon, helvete vilken
mjölsyra jag fick!!
Även att jag bara red i skritt (eller ja försökte) så brände det in i tusan.
Han är ett kallblod eller norsk nsv travare om man ska pricka rätt.
Han viker in huvudet och travar så man inte får stop på honom tar man i ordentligt början han
bara vifta med huvudet och gör saken värre. Sen fick jag stop på honom och skrittade på halvlånga tyglar
så han lugnade ner sig, och sen tog jag upp dom. Är van med Amadeus att man behöver vara lätt på hand
och mycket eftergift vilket funkade på honom med. Det var mycket, ben muskler som krävdes för att hålla honom
nogulunda på spåret. La man till skänkel eller försökte ''rama'' in honom så satte han bara igång i trav.
I slutet gick det faktiskt riktigt bra, fick ibland tillbaka stöd från tygeln och han var arbetsvillig och lyssnade.
Det var första gången han gick i en paddock på 1 ½ år tror jag det var. och han har inte varit igång ordentligt
på några månader heller. Så han gjorde faktiskt bra ifrån sig! :)

enda bilden jag har på alle, tyvärr så har ni sett den flertalsgånger... men men.. ;)




Kommentarer
Postat av: Patricia

Allt bra? =)

Läs gärna denna grymma bloggen - www.fritzzjavel.blogg.se ! =)

2011-03-26 @ 00:03:54
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0