Dagens övning!

Inlägget publicerades: 2011-03-28 Klockan: 21:43:58

Idag blev det lösträning i Paddocken med Amadeus.
När han är lös så tycker han att han är störst, starkast och snabbast och vackrast såklart!
Så han tar ju såklart inga som helst order från mig tycker han.
Hans motto är : varför ska hon bestämma när jag kan bestämma?!
Så är tvungen att ta ner honom på jorden en aning. Och därav är det ju faktiskt tur i oturen
att han inte har några skor för jag skulle aldrig orka mig ta ''ork'' att börja träna med honom på det sättet.
Släppte hur som helst honom och drev på med grimskaften. Lite kickninar mot mig och lite slå
med frambenen mot mig också tyckte han satt fint, även om jag bara smackade på honom mer så kunde
man iallafall försöka. Kör lite såhär, om han ska hålla på att vara grinig mot mig så får han springa.
När han har lust att vara trevlig med öronen framåt så slutar jag driva som belöning och ropar på honom.
Blir han sur igen driver jag på. Han backade med baken som vanligt också, och denna gång kom det en kick
faktiskt för jag gick inte undan så mycket jag brukar, drev bara på och aktade mig.  Blev lite förvånad
när det kom två ben flygande! haha ;)
Drev hursomhelst på honom och sen så ptroande jag och då stannade han och då gick jaag fram och tillbaka lite på ridbanan för att kolla om hans blick följde mig vilket den gjorde sen ropade jag på honom och började backa
och då kom han till mig. Efter några gånger av övning så direkt när jag slutade driva ville han in till mig.
men somsagt jag är flockledaren och jag kallar på honom när jag vill att han ska in till mig :)
Fick tipset från tränarnas tips (ponnyakuten)!!


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad duktig du är Emma! Och bra att du letar tips från folk som har koll på hur man ska göra :)

2011-03-28 @ 22:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0