blev ''ridning'' idag

Inlägget publicerades: 2011-03-05 Klockan: 17:01:04

Ett tips till er alla är att planera tiden bättre! Stod och hade inte någonting att göra
i två timmar, eller jag var klar med allt och det var två timmar kvar innan jag fick börja
ta in hästarna och åka hem. Iofsig var det bra att det blev så för jag tog in Amadeus
och tänkte träna på att sitta upp. Han var ju en haj liknade sak förut och därav var jag
tvungen att lägga uppsittningen på hyllan då jag ville behålla min näsa och mina fingrar.
Men idag tog jag upp det igen, och han fick bita/nafsa hugga i luften hur j*vla mycket han ville.
Jag brydde mig inte ett piss. När jag står på pallen så backar han och sen hugger efter mig
idag gick det bra. Jag började helt från början och stod i 10 min och skrek hoppade dansade vid
pallen. Från början högg han men jag ignorerade det bara och flyttade han på sig så bad jag bara
honom gå fram igen och jag forsatte. Han backar även och sparkar med ena bakhoven mot mig och
även hugger i luften lät honom göra även det korregerade bara tillbaka honom dit han skulle stå.
Han slutade helt med det och gav upp, han insåg att han inte kunde skrämma mig för han vill
ju inte skada mig på riktigt utan bara skrämmas, otur för honom så lyckades han inte idag! ;)
Satt upp 3 gånger berömde och satt av och gick in, super duktig var han!

Oj blev ett långt inlägg idag! Hoppas ni står ut! :)


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Vad skönt Emma! Jag tror att du gör helt rätt. Och sluta in träna nu, utan sitt upp imorrn igen. Och sen igen och igen och igen. Så han inte glömmer bort vad som gäller :)



Och gör gärna lite NH-träning med honom. Du hade ju nån bra artikel om det förut? Så ni bygger upp förtroendet igen.

2011-03-05 @ 18:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0