Är han verkligen inte en hingst?

Inlägget publicerades: 2011-01-22 Klockan: 22:12:56

BLOGG.SE strulade igår så kunde inte publicera mitt inlägg igår,
tur nog så sparades den under utkast ändå. så den kommer upp nu :)

Glömsk som man är så glömde jag såklart kameran kvar i stallet.
Så får hämta den imorgon och då kommer även bilderna upp.
Amadeus var nog galnare än dom som gick ihop idag, han var inte
specielt nöjd med att två andra valackar går in med ''hans'' sto.
Skulle hjälpa till vid intaget och tog Amadeus och han blev helt Galen när
''hans'' sto gick iväg mot stallet. Seriöst så trodde jag ärligt att han skulle hoppa
över grinden, han blev helt panik slagen. Väl inne i boxen attackerade han ena valacken
när den gick förbi i gången. ehm.. lyckat säger jag. Hoppas det lugnar ner sig.
annars vet jag faktiskt inte vad jag ska göra åt saken, då det inte finns några fler alternativ
att välja på. Han har klart och tydligt sagt att han inte vill ha in några in i ''sin'' hage.
Dock tror jag att det skulle gå över med tiden, när han väl har känt på sig att dom är
lägre i rang.. men om detta inte funkar, att han går i hagen bredvid så får jag prova
byta box isf, kanske hjälper eftersom han står bredvid ''sitt'' sto i boxen också. funkar inte det,
är man tom på ideer och lösningar, vad gör man då lixom? ;)

Krångligt det här med valackar, hingstar är väll inte ens såhär struliga?
Ibland undrar man om han verkligen är kastrerad!


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter lite små jobbigt. :/

Har inga tips o ge dig, eftersom jag aldrig haft de problemet själv.



Men hoppas ändå de löser sig till de bästa.

Gick han som hingst länge eller ?

2011-01-23 @ 14:53:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0