Mål för 2011

Inlägget publicerades: 2011-01-03 Klockan: 19:54:08

äntligen nytt år, känns som en nystart För mig Och Amadeus.
Löften är till för att brytas så jag har satt mål för oss iår! :)

Detta är våra mål, som jag hoppas vi når! :)

Få ordning på galoppen i Vänster varv
- det vill säga kunna rida på fyrkantspåret i vänster galopp, och kunna rida på en stooor volt i vänster galopp.
alltså bara kunna rulla på i vänster galopp.

Stärka galoppen i höger varv.
- Alltså att kunna samla galoppen mer, och stärka galoppfattningarna.

Få ordentligt med muskler i skritt + trav.
- kunna gå i samlad form, och kunna sätta under sig i båda gångarterna.


Lite halv roligt för hans vänster galopp och hans höger galopp är på helt olika nivåer.
Har inte fått fram vänster galopp. Så när jag tränat på det så fattar jag galopp,
och då tar han höger, då saktar jag av och gör om. Tills han tar vänster och
då beröm, medans jag tränar vänster så stärker jag höger galopp, eftersom han fattar höger.
Så han har blivit riktigt duktig på höger galoppfattningar nu och förvänd galopp, hehe ;)


Kommentarer
Postat av: ModelBea

Hejhej !

Var gärna med och tävla om en massa extrabesökare hos mig i Dagens blogg!



Kram Bea

2011-01-04 @ 11:15:31
URL: http://modelbea.blogg.se/
Postat av: Erika

Låter ju som vettig mål. :)

De är bara att träna, och träna.

vettiga mål, kan ge riktigt bra resultat.

2011-01-04 @ 16:36:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tycker du har satt upp jättebra mål för året! Men börja kortsiktigt och se till att rida varje dag. :)

2011-01-04 @ 23:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0