Hallå?

Inlägget publicerades: 2011-01-19 Klockan: 23:59:00

Får snart panik ju.
hovslagaren har inte hört av sig ännu och amadeus har gått i Måndags i 9 veckor!
Och han ska gå i ungefär 6-7 veckor. JA,det känns jätte bra.
Vet inte vad jag ska ta mig till, tur nog rider jag inte just nu p.g.a
underlaget så det är ju iallafall bra. Men hans framhovar växer så det knakar.
Och han sliter bak. (inte så farligt såhär på vintern dock)
På sommaren så skor jag ungefär såhär var 4 vecka bak, och var 8 vecka
fram. Det börjar bli bättre sen jag fick honom iallafall. så det är bra.
men iallafall hoppas att hovis hör av sig i veckan. Inte så kul
att låta honom gå i 1 månad förlänge! Blä!


ni bör veta att jag är expert på att dra av skor, med bara en hovtång som är förliten och inget
grepp. drog av under 2009 7 bakskor tror jag att det var och då såg dom ut princip som
den till vänster gör, dock värre, ena sidan blir nedslipad till max och bildar en vass
spets som trycker på strålen.. Och det händer under 4 veckor, härligt? Japp!


Kommentarer
Postat av: Erika

Sånt är inget kul när hästen går över tiden, o man verkligen behöver sko om den.

Och hovis hör inte av sig, eller går inte få tag på. :/



Jag skulle aldrig byta bort min hovis.

Han är toppen bra. :)

Lugn, trevlig har lite ont om tider ibland.

Men vi bokar om en ny tid varje gång han är ute.



Så de funkar bäst så. :)

2011-01-20 @ 10:49:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-20 @ 11:12:26
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0