En på driljonen.

Inlägget publicerades: 2011-01-17 Klockan: 14:37:48

Jag får typ nervsammanbrott här hemma.
Min häst är seriöst en på driljonen och det är inget skämt.
Funkar ingen bra med honom och hans två nya hagkompisar, han är lixom för mycket
och måste hålla koll på allt och alla.
Han håller först och främst koll på hästen i hagen bredvid (ett sto) så ingen av hans nya hagkompisar kommer åt henne, dom får inte lukta på henne eller något sånt.
Så han står bredvid henne i princip hela dagen.
Sen så låter han ingen gå ut/in genom grinden, vet inte varför men antagligen är det
för att han är rädd att bli utan mat. Han är verkligen vakta sin mat på liv eller död.
Därför ger jag honom 16 kg hösilage för att han ska vara ''nästan'' mätt, och inte behöva
känna, ''jag kanske blir utan mat idag''
Troligvis så var det så när han bara var i skinn och ben, han fick ingen mat för dom andra
hästarna schasade bort honom. Och det sitter ju i honom än idag, och nu är han lixom
''pay back time'' och gör likadant för andra hästar, just för han är verkligen dö rädd att
inte få någon mat.
Han är aldrig såhär på Sommaren, då struntar han fullkomligt i andra hästar
han bryr sig inte om dom, han luktar på dom en gång sen går han. om dom andra
hästarna vill ''mucka gräl'' så vänder han bara baken åt dom och går därifrån.
Han behöver inte lägga energi på dom för han vet att det ändå finns mat åt honom.
Så nu får han antagligen gå själv igen, vilken han tycker är skönt.
Han får sin mat, det är det enda som är viktigt för honom.. haha.. och stona såklart.
Sent kastrerad? YES!


Och när jag säger en på Driljonen så menar jag det också,
tillräckligt med bevis? Oskyldig






Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, han är faktiskt väldigt söt: D

2011-01-17 @ 15:13:03
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: celina

söt häst! :)

2011-01-17 @ 17:46:01
URL: http://hestspecial.blogg.se/
Postat av: c a r r o

anmäl dig gärna till "veckans blogg" som är uppe nu! :)

2011-01-17 @ 20:57:42
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0