Dag 6 - Något annorlunda med min häst

Inlägget publicerades: 2011-01-26 Klockan: 20:00:16

Allting med Amadeus måste jag säga är annorlunda.
Det är nog ingenting med honom som är vanligt med honom.

  • Han måste t.e.x alltid fluffa upp hösilaget innan han äter det.
  • Han ska alltid lukta en i håret direkt efter han har ätit blötlagd mat (aldrig annars)
  • Han fullkomligt älskar apelsiner och mandariner, men han vill inte erkänna det.. skumt va?
  • Är jag inte tillräckligt snabb med grimman utan står ex. och pratar i telefon i hagen när jag
    ska ta in honom så vänder han sig och går iväg, hallå? jag har inte all tid i världen heller
    jag har faktiskt gräs som väntar på mig..
  • Han vet om att om han flörtar med näsan/munnen så får han uppmärksamhet, vid rätt människor
    så får han även lite godis, och det vet han!
  • Han är livrädd för andra hästar när man är ute och rider och möter någon, men det
    är såklart bara när han vill vara rädd för dom så är han det.
  • han tror fortfarande att han är en hingst som är 2 år.
  • Han gillar att skrämma andra hästar men när dom muckar tillbaka så skiter han på sig.
  • han är tillräckligt smart och hoppar över alla bommar istället för att ta ett steg i taget,
    ja det är ju mycket lättare att hoppa 3 meter istället för att lyfta 3 steg?
  • trots så är han dum nog och kan äta medicin rakt upp och ner, här behövs ingenting att blanda med.
  • varje gång jag lagt in ny torv så äter han upp ''småklumparna''. Men matte då
    du har ju missat lite, vänta så hjälper jag dig.. 


Det var nog en liten del av det komiska han är annorlunda på.


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, han verkar vara en rolig häst !:D

2011-01-26 @ 20:51:21
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0