Dag 1 - Presentera mig och min häst.

Inlägget publicerades: 2011-01-18 Klockan: 13:26:00
Vi börjar med min häst, Wolfgang Amadeus Mozart som han nu så vackert heter.
Han har en helt okänd bakrund men är troligtvis en Varmblodig travare född 1998.
Han är mätt på 161 cm, men jag tycker han varierar höjd varje dag.
Ena dagen är han högre än mig och andra är han pytte, pytte liten.
Lite halv kul!
Iallafall jag köpte Amadeus 4 Mars 2008, från början var det tänkt att jag och min syster
skulle dela på honom, men hon tappade intresset för hästar och jag fick en Outbildad
halvdöende häst för mig själv.. 
Amadeus är nog den hästen med störst personlighet, och låter ingen trycka ner honom. 
Envis som en åsna, och gör ingenting som han inte vill göra. 
Han vill ha uppmärskamhet hela tiden och vill ha alla blickar på sig själv. Vilket han 
lyckas bra med när han vrider på huvudet upp och ner och gör grimacher med näsan och munnen. 
Charmigt? Ja det vet han mycket väl om att det är. ;) 



Och sen jag då, Jag heter Emma Nilsson och är 14 år, fyller 15 i Maj.
Jag bor i Bålsta med min mamma,pappa och min syster. Jag har även
en bror och en syster men som båda är födda i ett annat decenium.
Alltså 1980, så dom är alltså 10 år äldre än mig och min syster som bor hemma.
Jag fick min första häst som var en foderponny hösten 08.
Pedro hette han då, men han trvides inte i vårat stall så han tog ut det
på alla männsikor runt omkring. Tillslut blev han så agro, att vi var tvungna att
lämna tillbaka honom  för våran säkerhet. Direkt när han kom tillbaka till stallet
vi lånade honom blev han en ängel igen. Han var en B-ponny född 04.
Iallafall jag är väldigt pratglad, nästan för pratglad, envis är man såklart också
eftersom hästen är det..haha.. När jag inte är i stallet så har jag inte så mycket
tid över men då blir det oftast att plugga eller sitta vid datorn/tv. Brukar
inte ha så mycket fritid över, och när jag har det brukar jag oftast bara sitta
och vila. Mer hinner man inte med, eller orkar med.


sitter ju såklart vid fel dator, har inga bilder på denna... ;)



Kommentarer
Postat av: Erika

Vad är ditt mål med Amadeus ? :)

2011-01-18 @ 16:24:36
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: Okej. :)

2011-01-18 @ 19:15:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0