Kvällstur

Inlägget publicerades: 2011-12-12 Klockan: 14:49:29
Bestämde mig för att testa en ny metod igår för att kolla om han håller sig lugn när jag rider ut.
Jag orkade inte ta sadel men kom på mig själv att det hade nog varit lättast eftersom jag stod och försökte komma upp i ca 20 min.. Obestämd
Hursomhelst min nya metod var mutningsmetoden. Hade med mig morötter i fickan
som han fick med jämna mellan rum. Funkade verkligen för han skulle först göra halt innan han fick en morot.
Så han var verkligen totalfokuserad på mig och verkligen väntade att jag skulle stanna honom så han skulle
få en morot. Han har nog ALDRIG varit så fokuserad vid en uteritt. Gav en innan jag skulle vända då det brukar
vara då han flippar och sen en efter vi vänt. Resten av vägen hem så vända han huvudet upp mot mig för
att kolla om han får en morot. Så söt! Men det funkade verkligen! Får se om det kommer funka längre fram med.
måste vara noga redan från början att han vet att jag har morötter för när han väll ''flippar'' så når man honom
inte. Skrattande


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hej! Tänkte snart ha en tävling! Vet dock inte vad för tävling så kom med förslag! Läs även om mitt första fotouppdrag/jobb som jag gjorde idag! :D Fotade en världskändis! Inte dåligt va?

/Cornelia <3

2011-12-12 @ 19:09:29
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Hanna och Rebecka

Kolla in vår nya tävling på bloggen där du kan vinna en skräddarsydd bloggdesign åt dig själv eller någon annan! klicka här för att komma till inlägget http://dailyhorses.blogg.se/2011/december/-.html#comment :)

2011-12-16 @ 13:48:27
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0