Hoppningen i fredags!

Inlägget publicerades: 2011-12-11 Klockan: 11:39:51
Okej tänkte skriva lite om hoppningen i fredags med la pålle.
Kände redan från början att han var hel taggad och fattade galopp och drog mot hindrerna
när jag skulle värma upp. Så fick bli lite trav/galopp/tölt som framridning med hans huvud bland molnen.
Vi har inte hoppat sen i Juli så han är redan uppspelt med hindrerna så kunde inte ge krav att han
skulle gå fint när han är som han är..
Men hursomhelst, från början vägrade han men det var en rejäl brist från mig. Gav inte honom den extra
peppringen han behöver innan hinderna. Men sen kom vi igång, och ooo j****vlar vad snabbt det går!
Vi drog på som tusan efter hinderna så det blev massor av glädjeskutt.
Hade en bom innan båda hindrerna för det får honom att känna sig säkrare (och även jag) eftersom han
tror att hindrenra är ett stängsel som man inte får gå över. Lite anorlunda men sjukt gulligt..
Han stod lugnt och snällt när min syster höjde hindret och direkt när jag skänklade på började han galoppera.
Haha såååååå söt han är!
Vi slutade på 85 cm vilket är vårt höjdrekord. Låter inte så högt men det är högt för oss. För jag är f*n höjdrädd!Oskyldig

Bjussar på gamla hoppbilder dom få som jag har fick inga bilder i fredags för att det var för mörkt. :)  


Kommentarer
Postat av: Linn Ingvarsson

Svar: Det är bara använd 1 gång, som nytt (:

2011-12-11 @ 17:06:28
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0