Försöka uppdatera lite..

Inlägget publicerades: 2011-12-06 Klockan: 11:26:51
Helt ärligt så har jag haft massor av ideer senaste veckan men jag har
verkligen inte orkat blogga. Men ska verkligen ta tag i det nu.

Igår så red jag Amadeus för första gången på 4 dagar. Red ut med en kompis och
jag hade en kamp i princip hela vägen med Amadeus att han skulle gå bredvid den andra
hästen och inte bakom! Han har varit extremt bortskämd dom senaste veckorna, och det är
en brist från mig. Jag har inte orkat forsätta ''kampen'' hela vägen. Jag har styrt bort honom från
den andras hästen rumpa men han drar sig tillbaka igen och jag tänker bara ''jaja''. Men det har verkligen
påverkat hela han! numera vill han inte gå först, vill bara gå i rumpan i den andra hästen. Vill inte rida ut
själv o.s.v. Han ställer sig bara lite smått och sparkar med bakbenen och backar ner i diket.
Några få bockningar har han också börjar lägga till. Och det är svårt att träna på det när jag rider med andra
eftersom dom inte har tålamodet att vänta. Det tar ungefär 10-15 min innan jag får honom gå framåt och
då har den andra hästen redan ridit förbi. och så vinner han IGEN!
Han är nämligen ganska klurig att få fram. Man ska bara sitta och skänkla mjukt på hela tiden och han får inte
backa och inte vända sig. Så står man där tills han går framåt. Funkar absolut inte att ta fram ett spö eller börja
skrika på honom och sparka hårdare. Utan tålamod är Amadeus bästa vän helt enkelt! ;)
på hemvägen sen fick jag gå hem, han fick verkligen panik i skogen. Är verkligen sjukt rädd att han ska
bli som han var i vintras. Kunde inte rida ut varken själv eller men någon annan i 4 månader. ''/

långt och meningslöst inlägg, men det bjuder jag på i vilket fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0