Slut efter dagen!

Inlägget publicerades: 2011-04-03 Klockan: 18:11:50

Äntligen kan jag luta mig tillbaka efter dagen!
Höintaget var inte så jobbigt var 500 balar men var väääldigt lätt eftersom vi var så många.
Efter det red jag. Och han var helt ofokuserad. Brukar bli så när det händer mycket runtomkring oss, var 3 hästar till som red i Paddocken. Så både jag och han blir okoncentrade då.Men detta ligger mest hos mig, vilket jag vet och behöver öva på.
Så red ut, och travade en bit och sen tillbaka och börja om igen. Då gick det lättare. För han blir helt off, på både skänkel och på handen. När jag tar i tygeln så drar han upp huvudet och går mini mini steg med bak och bara krymper ihop till en boll typ. Och när jag försöker lägga till skänkeln så drar han iväg i trav. Så travade av honom lite ute och då gick det bättre.
I slutet gick det grymt bra när han var varm. Ska börja skärpa mig med uppvärmningen, och låta honom gå på lång tygel i 15 min innan jag börjar arbeta. Detta blir han finast av när han är varm när man börjar arbeta! Jennie filmade lite, dock gick det inte skicka filmen eftersom hennes mobil är för bra kvalite på videon eller vad man ska säga så min lilla plutt telefon orkade inte videon! Men hon skulle skicka den till mig via mail sen någon gång! :)


Kommentarer
Postat av: Tina

Kul dag =) Va göres till veckan då? Kramar

2011-04-03 @ 18:14:17
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Carolina

SV: Ja, men sedan sist jag kikat in är den ny ;)

2011-04-03 @ 18:44:33
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Lollo

haha vilken söt bild! :D

2011-04-04 @ 16:58:59
URL: http://www.nattstad.se/louisebrantsberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0