Köpt en sadel!

Inlägget publicerades: 2011-04-17 Klockan: 16:46:58

Igår var det hästloppis och jag sålde för 100 :- en repgrimma och ett träns.
Sen köpte jag upp pengarna och köpte en dressyrsadel alltså för hundra spänn!
Ni som följt bloggen tycker nog jag är heeeelt crazy för jag sa ju att jag skulle köpa en
sadel för 7.000-10.000. men ta't lugnt det ska jag göra. Men eftersom jag rider dressyr i en
STEN hård allround mot hoppsadel så blev det ett inpulsköp. Sadeln ska användas i ½ ungefär och sen
kommer den inte passa mer. Hade jag köpt en sadel för 7.000 så skulle jag behöva sälja den i höst,
eftersom han råbygger muskler just nu! :)

Tvättade honom idag också, och det gick bra från början. sen slog det slint i honom och han blockar allt
o alla. Precis som på ridturerna. Så alltså händer inte det bara på uteritter utan alltid. Han stessar upp sig
själv mer och mer, och det tar aldrig slut och jag når inte fram till honom för att lugna ner honom.
Har försökt med allt möjligt. Några tips? ;)
Så nu har han schampoo kvar, han skölja honom ordentligt på ena sidan och okej på andra sidan.
Så ifall det är bra väder imorgon så ska jag skölja ur resten . Han var lugn dom först 15 minutrerna innan han började..


Kommentarer
Postat av: Erika

Vad får man för sadel för 100kr ? ;P

(Om du nu inte skojar vill säga)

Känns som ett litet skämt eller ? haha ;O

2011-04-17 @ 17:32:06
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ah okej, ja de låt som ett skämt faktiskt. ;)

Kan du inte kasta upp en bild på sadeln ?



Passade den ? :)

2011-04-17 @ 18:47:47
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

Fin bild! :D

2011-04-18 @ 20:16:29
URL: http://beeeeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0