grym häst! :D

Inlägget publicerades: 2011-04-04 Klockan: 16:15:51

Red först ut en sväng idag, som lite omväxling men han blev likadan som förut. Försökte att rida åt andra hållet än vad jag brukar men ingen effekt. Var lugn från stallet men direkt när han känner att han är på hemväg så börjar han. Försökte allt möjligt idag igen. Stanna honom och låta honom stå tills han lugnat sig och då beröm och gå. Men funkade inte heller.
Svårt det här, mina ider håller på att ta slut . Tråkigt att bara rida på ridbanan dag ut och dag in.
Både han o jag har tröttnat på det!
Red efter uteritten på banan och himmel vad mjuk han var! Red ju fram ett bra tag ute. Och ska verkligen forsätta med det! Han blev verkligen 10 gånger bättre. Jag vet att han behöver lång framskrittning , ju längre - desto lättare att jobba.
Travade också bara för att pröva och då gick han sjuukt bra. Han orkade inte mer än ett par steg men är grymt nöjd! någonstans måste man ju börja.
Efter jag hade ridit så skulle jag prova sitta upp från marken. Har inte gjort det på jätte länge,
både för att det är skonsammare för hästen att sitta upp från pall samt att jag är så himla ovig så jag kommer inte upp. Men idag gick det. Hästen stod blickstilla och var super duktig! :)

Nu ska jag tillbaka till stallet o ta in hästarna och mocka o sånt roligt!



Kommentarer
Postat av: Carolina

Svara gärna på veckans fråga ang. bett! Bästa motiveringen får en länkning.

2011-04-04 @ 18:47:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag är med och tävlar om en John Whitaker hjälm hos www.SuperSuperShop.blogg.se, vinnaren väljer färg, storlek och med eller utan swarovski kristaller på rosetten! Var med och tävla du också!

2011-04-04 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0