Nyår

Inlägget publicerades: 2010-12-31 Klockan: 13:34:21
Snart är det smälldags! Har aldrig riktigt gillat raketer.
Iallafall inte nu längre på dom senaste åren.
Jag tycker det är helt okej att skjuta raketer på NYÅRSAFTON.
Men vissa skjuter ju redan nu, och sen flera dagar efter.
Vi skickar upp Kinesiska lyktor, vi slutade skjuta raketer
för 4 år sedan när vi köpte hund. Vi tyckte helt enkelt
att vi inte ska skjuta raketer om man har djur.
Så nu och förra året köpte vi Lyktor som vi skickar
upp, dom är så himla mycket finare när dom flyger iväg och man 
kan se dom 20 gånger längre tid än Raketer! :) 

 


men iallafall, satte för Amadeus fönster med Sopsäckar,
så han inte ser raketerna. Han har aldrig brytt sig specielt
mycket, jag kan rida ut på kvällen utan att han rör ett öra.
Jag tycker raketerna är Skitläskiga, så smittar såklart av mig. haha ;)

Hur gör ni såhär på nyår med era djur/ hästar och raketer o.s.v?

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag gillar inte smällare & raketer!

Jag har egna djur, som tur är ingen av dom skott rädda.

Men jag vet andra som har hundar, som mår jätte dåligt av att de smäller osv.



Och så springer små killar (oftast) finns väl tjejer med.

Runt med smällare och smäller.

Häromdagen kasta ungarna in en smällare i vår trapp.

Och vår ena granne blev galen.



Hade inte hon skällt ut dom, hade tusan jag & pappa gjort de.

Som tur är reagerade inte mina hundar, men jag gjorde.



Nae, usch diss för smällare & raketer.

2011-01-01 @ 12:09:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:



Tycker synd om såna som måste åka långt ut i skogen.

För att deras hundar är rädda.

Kan inte vara roligt o fyra nyår då. :(



Varken för hunden eller människorna.

Här har de smällt i flera dagar.

Och dom började skjuta raketer så fort de blev mörkt ute igår.

Och höll på in på natten.



Så här var de värre än förra året.

2011-01-01 @ 15:03:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Ah de var ju tur att ni ändå "dåligt" väder då på nyårsafton. :D

Haha..så de inte smällde av så många raketer.

2011-01-01 @ 16:43:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0