J*vla skit!!

Inlägget publicerades: 2010-12-15 Klockan: 16:42:57

Häromdagen märkte jag att Amadeus hade skitit löst i boxen.
Trodde ju såklart att han bara hade blivit stressad av något så magen blev oroad bara för den dagen.
men dom senaste 3-4 dagarna har han varit dålig i magen, bajset är halvlöst
och någon hög är bara en stor klump.
Han har en otrolig nervös mage och blir påverkad direkt av saker omkring.
Såhär lös och länge har han inte vart sen hans förra box
(bytte box för han stod bredvid ett sto) han hade varje dag en klump med bajs i boxen.
Tröttnade på detta för
han kunde inte stå själv inne utan Stot bredvid, och detta gick ut över mig för
jag fick varje dag under 2-3 veckors tid åka ner till stallet och gå på en promenad
när insläppet tog in hästarna.
Sedan så blev en box ledig, med bara en grannkompis bredvid som var en Valack.
Tog chansen och flyttade dit. Och sedan dess har inte han vart nervös i magen
längre än en dag. Men nu kommer det igen, han står bredvid ett sto nu för valacken flyttade.
Och hon är verkligen ett typiskt märr. Så han har blivit orolig i magen igen.
Så nu måste jag byta box IGEN! Vi trivdes vääldigt bra i den här boxen som han har nu
tills stot flyttade in. Dock så kan jag inte byta box förren jag vet att till den boxen
bredvid kommer det stå en valack i, annars är det ju helt onödigt att byta box.
Ah, jag orkar verkligen inte gå igenom det här igen. Tog verkligen på krafterna
att han var så himla stressad, under 1 veckas tid i slutet åt han inte ens för
att han var så stressad.
Än så länge har han inte blivit så ännu. han kan stå inne själv, tills han hör att
en annan häst är på väg in. Och han äter som vanligt. Funderar på att
lägga upp plank hela vägen för väggen så dom inte ser varandra.
Men då blir det bara en nödlösning..



Kommentarer
Postat av: Erika

Usch låter inget kul :/

2010-12-15 @ 20:20:55
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0