Jag tipsar:

Inlägget publicerades: 2010-12-15 Klockan: 16:45:00
Nu under vinter tid är det jätte bra att passa på att göra svansen tjockare och längre.
Alla vet ju att ens egna hår mår ju bäst och växer fortare om man alltid har uppsatt
eller flätat hår, helst en boll uppe på huvudet som är special gjord så att topparna är instoppade
bakom det andra håret. ;)
Men åter till sak, nu på vinter flätar jag ALLTID Amadeus Svans, eftersom det inte finns
några flugor/mygg m.m. Tycker det är orättvist mot hästen om man flätar svansen på
sommaren, för då kan ju dom inte få bort flugorna på sig.
Flätor skonar ju hästens svans, ganska mycket. Ska
försöka få en tjockare och fylligare svans. Så det bästa är mycket pälsglans och
när man borstar svansen så ska man ha bredtandad kam. Det sliter och drar
med minst hår från dom. Sen är det bara fläta, en hård och hållande fläta.
Jag brukar göra först en inflätad fläta som på bilden och med håret som blir kvar så gör jag en
till fläta så det blir två flätor.

så alltså mitt tips är: alltid flätad svans, mycket pälsglans, och borsta svansen så sällan som möjligt:)

Kommentarer
Postat av: Evelina Blomqvist

Fett bra tips:D I need it!

2010-12-15 @ 17:59:22
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: anni

Superbra blogg! (och en snygg häst :))

2010-12-18 @ 22:16:26
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Julianoline

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2011-06-09 @ 14:23:43
URL: http://julianoline.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0