Dåligt utbud av hästsaker

Inlägget publicerades: 2010-12-06 Klockan: 13:00:00
Blir lite smålack över hur dåligt utbudet är med färgglad  utrustning till Storhästarna.
Jag är verkligen såld till alla söta Ponnysakerna allt från dom färgglada täckerna till dom
glittriga schabraken. Älskar trycken på Ponny sakerna ex. dom söta hästarna på täckerna
eller på schabraket :

från hööks.

Tur nog har jag en liten häst även om han är 160 i mkh så kommer han in i storlek 135 i täcken
och cob på benskydd lindor m.m.
145 sitter alltid på det innersta hålet på honom, och är ganska stort ändå. Så ett 135 täcke skulle nog sitta
bra ändå och det är ju Ponnystorlek (D-ponni)
Jag tycker allt sånt är sött och förstår inte varför bara dom sakerna är gjorda till POnnysar?
Det finns såklart flertal saker som finns i större saker men dom är ju inte alls lika söta..

typiskt Ponni..

bild från hooks.se

Dock så finns det ju maffiga saker till Hästar som verkligen ser proffsigt ut, men dom finns ju alltid
i Ponny storlek med ju.. varför kan det inte vara tvärt om för? :D
Nu låter jag säkert jätte avis på allla som har ponnysar men jag har alltid tyckt det är roligare
att rida på större hästar, Ponnysar e så små och tar så korta steg.  så därför vill jag ha en
häst, fast i Ponny storlek, kanske en häst på 170 i mkh fast i 125 i täcken och ponny i resten?
Finns det någon sån häst? :D


Kommentarer
Postat av: emelie

en grovt felbyggd häst kanske ser ut så

2010-12-06 @ 13:39:00
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Åh, älska den blåa outfiten! Urläckert!



Trevlig blogg btw, pållen på headern ser superfin ut :))

2010-12-13 @ 04:12:58
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0