Hoppträning

Inlägget publicerades: 2014-03-21 Klockan: 23:30:27
Igår var vi iväg på hoppträning för Katarina Bonde,
förra veckans hoppträning gick inte så värst bra. Bella
var riktigt seg, och bara helt ovillig att ha någon som helst
egen bjudning. Hon gjorde allt jag bad om med nöd och näppe,
och verkligen med inställningen ;  måååååååste jaaaaaaag????

Väldigt tråkigt och var besviken på passet, jag var mest rädd att bella
har hamnat på sin latsida som hon var i somras. Men med en närmare
eftertanke så hade hon varit så hela helgen, lat och inte bjudit på riktigt.
Sen två dagar efter så var hon lika pigg och glad igen när jag red ut.
Tror hon var brunstig där i helgen, hon hade kissat ner ena bakbenet så
måste ha hängt ihop med det.

Igår var hon i alla fall back in the game! precis där man vill ha henne,
hon var taggad att åka iväg eftersom hon nästan sprang in i transporten.
Ivrig som tusan för att åka iväg ;) Det var världens slask igår och bella hade
inga broddar så någon bra framskrittning blev det tyvärr inte. Vi halkade mest
runt Bella först och jag efter.
Väl inne i ridhuset kändes hon väldigt på redan från början vilket hon inte var förra
veckan. Och i traven krullade hon inte ihop sig och hängde i handen som hon gjorde
förut. bra start än så länge tänkte jag. Första övningen blev en galoppvolt och sen gasa
på långsidan. Och då märkte jag att Bella är sig själv igen. Vi kom inte ens iväg i galopp för
hon var alldeles för upptagen med att studsa på stället. I hoppningen var hon verkligen super
taggad och varje gång vi red förbi ett hinder så kände man hur man fick slita henne bort från det,
för hon hade tänkt att hoppa den även om inte planerna var så. Då blir det kul att hoppa!

Mamma filmade lite i slutet, men då hade hon tyvärr stått ett litet tag och står Bella så somnar
hon nästan och sen är det kört så det gick liite trögt.

I övrigt så höll jag på att flyga av en gång för hon gjorde en riktig fuling och sprang förbi ena hindret
verkligen en tvärsväng som hon aldrig gjort förut. Hon hade alltså inte tid o stanna med hade inte heller
lust att hoppa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0