Update

Inlägget publicerades: 2014-02-18 Klockan: 22:56:17
Den där iden om att uppdatera bättre gick ju ingen vidare verkar det som.
Så nu uppdaterar jag bara ibland, när jag har något intressant att säga.
Eller något jag vill skriva om. Skriv lusten kommer kanske tillbaka senare
när det blir lite varmare. ;)

Hur som haver så kan jag berätta lite om senaste veckan.

Tävlingen som va den 8feb. blev inte av, var en sjuk häst på tävlingstället
så dom höll på att göra en utredning så vi fick inte komma dit, vilket är
fullt förståeligt!
Det var nog lika bra för mitt knä var inte helt Ok då. Så nu satsar vi
på P&J den 23 feb. Alltså nu på söndag! Bella har fått vila över helgen,
hon fick lite långledig för att landa lite innan tävlingssäsongen kickar
Igång. Det var nog väl behövligt för hennes del.
Knäet på mig håller på att bli bra, har fortfarande känningar när jag hukar
mig eller gör snabba rörelser sidleds. Så vilan var ganska behövlig för mig
med så den fick läka i fred.

Men i alla fall på söndags så satsar vi, hoppas på en go liten ponny som är
hoppsugen då. Där brukar det inte vara speciellt ''läskiga'' hinder, mest
vanliga räcken och oxrar. Så det SKA INTE vara någon match för oss!
Höjden blir 60 + 70 cm. Det borde vi ta plättlätt! :D

Här är vår planering för veckan, av egen erfarenhet så tycker jag bella
passar bäst med en lugn dag före tävlingen. Absolut ingenting som hon
tycker är jobbigt då hon kan bli väldigt ''loj'' dagen efter och det vill man ju
inte. En lugn uteritt med lite trav+ galopp är vad som gäller!

Onsdag: Ut
Torsdag: Ut
Fredag: Hoppning
Lördag: Ut
Söndag: Tävling

Och p.g.a den oplanerade vilan i helgen så får hoppningen tyvärr bli på
Fredagen. Ibland blir det så, ser annars helst att hoppning ligger 4-5 dagar
från tävlingen. Men ska inte hoppa så hårt, ska mest bara kolla broms, start
och att hon är med på noterna.

Kommentarer
Postat av: Josefine - Ljusdalsryttarna

Hej!
Det tror jag tyvärr inte vi gör, du får leta vidare!
Tack så mycket för att du tyckte bloggen var fin :)

2014-02-21 @ 22:55:12
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0