Lasting och tandläkare

Inlägget publicerades: 2013-06-27 Klockan: 14:33:00
Igår så lasttränade jag Bella på kvällen, hade förberett mig på en liten maktkamp,
men till ens förvåning gick hon rakt in alla gånger.
När det ändå gick så bra så försökte jag självlasta henne, och hon fattade inte
riktigt vad hon skulle göra men efter jag puttat på lite så förstod hon att hon
skulle gå in även om inte jag gick in. Lite förvirring alltså i hennes lilla huvud!

Idag så kom vetrinären ut för att kolla tänder, vargtänderna blev utdragna
som låg mitt där bettet brukar ligga och dom var även helt nerslipade,
stackars ponny som har haft dom ivägen :(
Nu är dom i alla fall ute och vi kan börja rida med bett igenom om två veckor.
Tills dess forsätter vi med hacket, men jag tror jag forsätter att köra med hack
vid uteritter och vid hoppning. Hon verkar trivas med det så himla bra så det är
ju onödigt att ta bort det helt!


Här är en film från lastingen, jag filmar själv så därav ser man inte så mycket! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0