TRÖTT!

Inlägget publicerades: 2013-07-10 Klockan: 23:52:00
Idag har det verkligen varit fullt ös hela dagen, jag har suttit och vilat i 10min
vid 20 - tiden men sen efter det har jag hållt igång tills nu. Jag är helt borta
och sitter mest och stirrar i väggen just nu!

Imorse gick jag upp halv 9. Jag hade nämligen planerat att rida på morgonen
för att slippa alla bromsar och flugor, men idag hade någon beställt regn och 13 grader
(VEM ÄR DEN SKYLDIGA?!?!?!). Men gick ändå upp och red ett dressyrpass med
bommar, och upphöjda småhinder i studs.
Hon var så himla fin i början, men börjar hänga sig mot slutet, troligvis för att hon inte
orkar bära sig. och jag inte orkar rida ordentligt speciellt inte när man rider barbacka
och balansen är URKASS!

Efter det bestämde vi oss att göra iordning nya hagen dom ska gå i.
Först plockade vi bort alla gamla kardborrar, och sedan klippte av dom nya
som kommit upp iår. Så nu är hästarna glada när dom fått mer gräs!
Bella går in om natten och har tyvärr reducerare på dagen, hon kanske får
gå utan någon timme om dagen. Hatar verkligen detta beslut men tyvärr för hennes
egna skull så måste hon ha den! Speciellt nu när jag inte har någon sadel och inte
kan motionera henne tillräckligt. Men vi ska byta järn i den så snart som möjligt så
jag kan börja rida med sadel igen!

 

Vi hittade ett fågelbo bland kardborrarna på marken, snälla rara hästar, trampa inte på dom nu :'(


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0