yes!

Inlägget publicerades: 2013-08-14 Klockan: 23:42:15
yes nu är tiden för sadelutprovning bokad.
Det sker den 25 aug. Vi kommer åka dit med Bella för
att spara en hel del av pengar. Detta var ju nämligen inte riktigt
vad jag hade tänkt mig när man precis köpt en sprillans sadel!

 
 
Han kommer titta på dressyrsadeln, samt att vi prövar ut en hoppsadel
när vi ändå är i farten. Hoppas att dressyren inte passar för att hon är för
tjock och inte för att hon växt ur den. Det blir sååå jobbigt!!!

I alla fall, iförr går så tömkörde jag för första gången på kanske ½ år. Och jag
måste bli bättre på det! Bella verkade tycka att det var kul, även om vi missförstod
varandra ganska mycket. Men efter jag lärde mig några knep så gick det jätte bra.
Hon blev så himla fin! Men vi väntar med traven några gånger för vi har fortfarande
inte haj på alla hjälper, så det blir nog alldeles för mycket missförstånd om vi ska trava!

Idag tömkörde jag också, fast idag gick vi en runda - i mörkret. Hon skötte sig jätte bra förutom
att hon ska ut på ängen ett x- antal gånger men då får jag gå och hämta henne och göra om.
Jag hinner inte alltid parera upp henne, och har man inte sten koll exakt hela tiden så smiter hon
iväg.

Jag ska börja lägga in 1-2 pass av tömkörning i veckan, för det var ju roligt när det väl klickar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0