duktig ponny !

Inlägget publicerades: 2013-08-31 Klockan: 19:57:06
Jag känner mig väldigt duktig just nu för jag orkade faktiskt att pallra mig
upp i morse som jag inte ångrar!
Åkte direkt ner till stallet och byggde fram lite hinder. Blev ett räcke och två
sockerbitar med en bom. Och ponnyn var så himla pigg, eller sur. Mer sur tror jag..
Hon skulle nämligen helst galoppera när vi red mot hagarna och inte gå alls när vi
gick i från hagarna på banan. Så det fanns liksom inte någon mellan växel, utan antingen
var det tvärnit, eller så var det fullt ös medvetslöst.

Hon hoppade i alla fall som en gud, med den energin hon hade så kunde jag bedöma avståndet
mycket lättare samt att hon kommer bättre på alla hinder.
Jag höjde upp räcket till 90cm och det tog hon som om det var 30cm!
Jag hatar höjder och jag var fan livrädd, men ponnyn visade ingen som helst tvekan
utan tog hindret utan att ens tänka.
Sen så ska vi inte prata om vad som hände efter hindret varje gång..
Hon tvärnitade nämligen när jag skulle svänga ''från hagarna'' och
hoppade sidleds och bockade. Sen vägrade hon gå framåt! 
Haha, SERIÖST?! Sen när vi kom till nedersta delen av banan och svängde upp
igen så var det fullt ös igen. Hon hoppade i alla fall allt och var 100% ärlig.
Blev så glad över att hon är så trevlig och hoppa så jag glömmer resten hur hon
var!
Var ju iofsig ganska självklart att hon höll på för hennes kompisar fick ju gå ut
på morgonen och inte hon, sen så regnade det också. Och hon får också ha
dåliga dagar ibland. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0