barbacka!

Inlägget publicerades: 2012-09-08 Klockan: 14:07:08
Den här veckan har jag ju somsagt jobbat med Bella att bli riden barbacka på.
har tagit hjälp av en kompis men har bara upplevt att hon blivit mer stressad när
någon står framför och håller i henne. Då flyttar hon direkt bort rumpan och backar iväg.
Så i Torsdag så tog jag saken i ''egna händer'' och tränade själv. Och det gick verkligen
Super bra! Låg på henne några gånger innan  jag tog över benet. Och när jag satt på henne
så tänkte jag att jag var nöjd men eftersom hon var så lugn så gick jag fram några steg och
efter ca 10 steg så var hon helt oberörd så red runt lite extra och travade en liten sträcka!

Igår så gjorde jag samma sak men satte mej på henne lite tidigare och hon var jätte duktig!
Travade lite mer än igår, men det gick så jädrnas fort när man kom upp på raksträckan,
så höll ju på att glida av hela tiden! I början av ridpasset så var hon väldigt hängig i handen
men efter traven så blev hon trevligare. Hade även lagt ut en bom som jag skrittade och
travade över lite. I traven så hoppade hon över och ville börja galoppera. Så söt! :)

Nu kan jag äntligen få komma igång igen, även om det blir utan sadel. Men man tränar ju
balansen när man rider barbacka! Tyvärr får man inte rida ut barbacka så det kommer bara
bli träning i ridhuset och i paddocken. Och sen går jag promenader så hon får komma ut på
''uteritter''.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kul att det gick bra! :)

2012-09-10 @ 18:07:38
URL: http://fawila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0