Ofrivvilig avsittning

Inlägget publicerades: 2012-07-24 Klockan: 20:04:06
Igår gjorde jag en fin liten ofrivillig avsittning på Bella.
Vi var ute och red med en i stallet när en gren i skogen knäcks och både hästarna
tvärvänder och drar iväg. Min sadeln hamnade helt jvla snett men jag fick stop på henne
när jag typ var under magen på henne. Men när jag skulle ta ut fötterna ur stigbyglarna så
drog hon iväg igen och jag fall pladask på marken. Hon drog iväg en bit tils hon kom på att hon
var själv och då kom hon tillbaka. Kunde iallafall sitta upp igen sen normalt när jag hade kollat igenom
henne. Var tvungen att sadla om henne också mitt i skogen och det gick faktiskt jätte bra!
Man ska ju se det posetiva i det negativa ju! ;)

Idag sadlade jag henne och sen longerade jag henne först. Såg ren ut på alla fyra och gick på som vanligt.
Satt sen upp och skrittade lite, skötte sig super då med. Puh, trodde hon skulle få men för livet av det där
som hände igår! Haha, men man måste ju träna på det också! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0