Update

Inlägget publicerades: 2011-09-27 Klockan: 12:37:23
Har blivit väldigt dålig update senaste tiden! Var somsagt o fiskade i helgen
och Amadeus stod hela helgen vilket var väldigt nödvändigt.
Han har nämligen gått vääldigt hårt senaste tiden och det märkte man verkligen
när jag red lektion förra söndagen! Förhoppningsvis så har denna helgvilan gjort nytta.
Brukar bli väldigt bra efter han stått i några dagar för att samla upp kraffter igen.

Jag red iallafall i Söndags och tänkte rida dressyr på ängarna. Han är aldrig lugn ute och
kan slappna av men i skritten nådde jag honom nog efter ett litet tag. Gjorde mycket 8-volter.
Sen började jag med traven, han studsade som ''vanligt'' men fick ner honom i lugnare tempo.
men problemet var att han drog sig mot stallet. Så när vi var vända mot stallet så forsatte han bara och
jag försökte verkligen styra honom med ledande tygeltag och allt och visst han vänder sig men sen så
springer han sidleds mot stallet. Lägger jag till ytterskänkeln för att få tillbaka honom fattar han galopp..
Så vi höll på så ett tag men till sist så gick han normalt. Med verkligen ÖVERDRIVNA hjälper från mig.
men men han gjorde det jag ville han skulle göra, så varför klaga ;) :)


Kommentarer
Postat av: Gaia

Hi from Italy!

Nice to find your blog =)

please stay in touch on our show jumping blog:

http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

and also on Facebook:

http://www.facebook.com/pages/IDR/133709530041269



Gaia

2011-09-28 @ 12:08:38
URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0