Tömkörning

Inlägget publicerades: 2011-09-08 Klockan: 19:51:12
Idag blev det tömkörning för Amadeus del.
Arbetade på volt med mycket övergångar mellan trav och skritt. Han tröttnade på mig
ganska fort och började sparka med frambenen. Men det är bara att ignorera och smacka på.
Körde höger galopp med inspänningar och sedan vänster utan, tog ca 3-4 fattningar i vänster.
mer orkade han inte, sista gången blev det bara en galopp på 1-2 steg ;) Nöjd över pöjken idag,
Han kliver på jätte fint i skritten och börjar slappna av i traven också, tror det kommer bli jätte bra om
något år faktiskt!

Igår var jag ute på en uteritt han var sjukt stressad hem och hamnade i gamla banor igen, så magnesium har inte
hjälpt på den delen. Men har gett honom ganska mycket betfor den senaste veckan. Så ska ta bort den
helt och se om det blir någon skillnad! Efter ridpasset var jag tvungen att dra av hans vänstra baksko som
endast satt fast i tre sömmar. hade tänkt att det skulle ta ett tag, men dom tre sömmarna åkte ur på direkten
när jag drog i dom. Skrattande Skönt det! Hoppas hovis kommer imorgon annars blir det att rida på mjukt i helgen.
Han är inte alls öm ifall han tappat en sko så brukar rida på som vanligt men försöka undvika hårdare
underlag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0