Flerdagarsuppdatering

Inlägget publicerades: 2011-10-31 Klockan: 21:39:28
Ska försöka sammanfatta ridningen dem här tre dagarna som gått lite smidigt.

I Lördags så red jag dressyr, skritten var han jätte fin i. Traven var desto värre!
Han sprang utåtställd sprang från skänkeln fattade galopp vid hörnen o.s.v.
Gick ut och galopperade av honom eftersom han inte fått göra det på ett tag.
Jävlar vad fort det går! Han försökte även hoppa över en vattenpöl på 4 meter, dock så hamnade
han istället mitt i vattenpölen så jag blev helt dyblöt om benen.

Igår så red jag en barbacka sväng, tog ca 15 min att komma upp på honom. Vill inte sitta upp och chansa
att han står still utan det får ta sin tid och han ska stå still även när jag kravlar mig upp. Lägger nämligen över
ett ben över hans rygg och sen drar jag mig upp. Inte så poppis om han ska skutta iväg då för då hamnar jag på
backen!

Idag så red jag först ut med en kompis och tyckte inte det räckte så red ett pass dressyr. Han var okej i skritten
men han kunde gett mer. I traven så funkade ingenting idag heller, han gick liite bättre i slutet, han drog bara
på och vägrade sakta av. Fattade även galopp i hörnen och drog i väg hela långsidan. Tillslut gav jag upp
och sa okej vill du galoppera så galopperar vi, så blev galopparbete som han var G-R-Y-M i! Är så gulligt när
han bockar var 10:e meter för att rätta till bakbenen. Så sött!
Outfit bild från i Lördags, sjukt charmigt med vita benskydd som är nerdreglade och sen KRITvitt schabrak.
Köpte det på Börjes på globen horse show förra året, kände att jag var tvungen att använda det innan jag
köper nya!Oskyldig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0