ridträning

Inlägget publicerades: 2011-07-30 Klockan: 23:06:09

Idag red jag somsagt ridlektion. Började med att jag vaknade vid halv 9 och mådde piss!
La klockan på halv 10 istället och hoppades att det skulle gå över vilket det tur nog gjorde.
Eller ja en del iallafall. Råkade ändå somna om och vaknade vid kvart i 10. Fick panik och hoppade
bokstavligt talat ur sängen. Hon skulle komma vid halv elva idag och den här gången ville jag vara
helt framskrittad och klar, men det gick ju åt pipsvängen idag med! Men hade ändå tid över konstigt
nog. tog närmsta benskydd, ,schabrak och piké. Blev vitt,svart och rosa. Haha mycket fint!

Skrittade fram ute med lite trav, han har blivit super duktig nu och taktar nästan aldrig ute vid
början av traven. Jätte skönt , nu måste jag bara jobba lite (ganska mycket) på formen ute med.
Vill iallafall att han ska slappna av och inte göra sällskap med fåglarna! Blåste rejält idag, men han brukar
inte bry sig speciellt mycket. Vid uppvärmningen var det inga problem. Men direkt när vi började jobba
så hoppade han till för allt, han vägrade gå längst med staketet vid stallet och när han kom förbi drog han
iväg, vägrade även gå runt bommen som låg på ridbanan som jag skulle rida en volt runt, vilket inte blev
så lyckat. Blev nog också mycket att jag blev irriterad på honom och började tänka på sakerna omkring
och inte fokuserade på det vi egentligen skulle göra. Man är alltid efterklok somsagt..!
Vi fick ägna hela tiden åt att avdramiitesera allt han var rädd för. Både skritten och traven gick skit.
Han drog bara iväg i traven som om han hade eld i baken. Efter mycket grundsaker så skulle vi trava
och då skulle jag sitta ner i traven och då gick han GALANT! ''Han såg verkligen ut som en riktigt dressyrhäst,
han sträcker ut frambenen sådärt'' som Ida sa! Då blir man ju bara för glad, vilket var ett perfekt avslut för
ridapsset! han kan när han vill, och när han väl vill så blir han jäkligt fint!



Nu blir det vila för hans del till Hovslagare kommer ut, hans bakskor ser inte sådär jätte fina ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0