Dagen avklarad!

Inlägget publicerades: 2011-07-22 Klockan: 20:24:39
Allting blev sjukt rörigt innan jag skulle rida lektion. jag kom till stallet
1 ½ timme innan så jag skulle ha marginal att borsta och rida fram, ändå
sket sig allting för mitt i så skulle hovis komma ut. Tur nog så behövdes inte Amadeus
skos ännu, men var ändå tvungen att åka hem och hämta pengar till Luddes skoning.
Så 20 i började jag skritta fram, tanken var att rida ut en sväng med lite lugn trav.
men hann bara halvvägs tills hon kom! Så tillbaka till stallet igen och började rida.

Han blev verkligen kanon fin i skritten efter massor av jobb, bl.a tränade vi på massor av halter
för att han inte ska dra mig ur sadel vilket han gör ibland. Sen gick vi vidare till traven
och när han slappnade av även där så gjorde vi massor av övergångar för att han inte ska hamna
efter med bakdelen, alltså bara kröka på nacken. Även också att han inte ska körasinegnagångart
från skritt till trav, vilket funkade efter några gånger av övergångar. Han är väldigt stel i vänster varv
speciellt i bogen, men med massor av ledande tygeltag m.m så gick han äntligen runt bogen fåtals stunder.
Snacka om att han blev dötrött av detta pass och svetten bara rann från honom, och fysatan vad det skummade
från munnen också!

Ida som hon heter tar 150 kr för 1 timme. Eller man kan säga per gång, går han kanon en dag så behöver vi
inte nöta på saker han redan kan och vänta att klockan tickar. Och ifall han inte lossnar så kan vi köra mer
än i 1 timme, även om han inte orkar köra hård dressyr 1 timme så tränar man i skritt utan så stora krav.
Alltså håller vi på tills vi alla är nöjda, vare sig det är 15 min eller 1 ½ timme! :)

Sjukt nöjd med dagens ridpass!

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Söt häst i headern!

2011-07-22 @ 22:02:10
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: carolina - Stall Assla

har inte sett Ludde på bloggen förrut. Är han ny, eller har jag vart totalblind?

2011-07-23 @ 00:33:01
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: jonna

tur det gick bra att rida då! :)



jättefina hästar i headern ;) mysig blogg!

2011-07-23 @ 12:28:36
URL: http://livetisadeln.blogg.se/
Postat av: Linn

Fin blogg!

Hur mår du ? :)

2011-07-24 @ 13:21:06
URL: http://linnhahne.myshowroom.se
Postat av: Danielle

Vart står ni någonstans? Letar efter en bra tränare och jag tränar samma sak som du med min häst! :D

2011-07-24 @ 20:05:31
URL: http://svartfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0