Ingen vidare..

Inlägget publicerades: 2010-10-20 Klockan: 19:47:21
Ridningen idag och igår var något helt annat jag hade tänkt mig.
Igår var nog det värsta jag varit med om på 2 år.
Jag red helt normalt, halvlånga tyglar. Och sen helt plötsligt så börjar han
bocka och stegra. Fick slut på det, och red tillbaka till Stallet och 
så red nått varv på volten för att lugna ner honom. Och sedan försökte jag igen
gick bättre då. Men hemvägen var FÖRjVLIG. Vi gick sidled hela vägen hem, och han
hoppade bara runt , och gjorde nått amatör likande piaff, och taktade.
Blev så otroligt sur. men det va bara att bita i det sura äpplet och hålla
masken. Blir bara värre om jag blir arg..

Idag så var jag jätte bestämd redan från början, direkt när han tänkte
''ta  över kontrollen'' så skänklade jag på.
Var verkligen inte på humör för hans dumeheter.
Gick ingen vidare idag heller, han skyggade 3 gånger och verkligen hoppade 20 meter åt sidan.
Och på hemvägen så vettefan vad det tog åt honom, han gick verkligen
jätte högrest, och gick i en högrest form och ja allt. Samtidigt som han gick
i sin egna piaff liknande takt. 
Får hoppas detta går över snart, blir trött på det och vill inte att han ska hålla på
så om det kommer någon och provrider honom! ;)


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Aj då, lät inte jätteroligt!

/ Eleonor

2010-10-21 @ 19:15:09
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Aj då de lät inge vidare!

/ Eleonor

2010-10-21 @ 19:18:00
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0