Stallet

Inlägget publicerades: 2010-11-18 Klockan: 22:17:26

Det går för tillfället ingen bra för det stallet jag står i nu.
Dom flesta flyttar för olika anledningar, så de blir bara jag och en till kvar.
Och just nu finns det inga som flytta in i stallet.
Så eftersom stallet hyrs av Kommunen som inte hjälper till med något
och stallet måste ha minst 8 hästar för att gå runt så blir det nog undergången för stallet.
Har alltid velat vara helt själv i stallet och sköta allt själv. Men dock så är det ganska svårt
då isånnafall måste jag lägga ut 10.000 månad för att betala allt. Och nej jag är inte rik.. ;)
Så har kollat på andra stall lite löst, tappar bara hakan när jag ser priserna. Och då ingår
Servicen och därför så dyrt.
Men iallafall min mamma betalar min häst, och säger att hon aldrig kommer betala upp mot
4-5.000 per månad. Så blir att sommarjobba häcken av mig i sommar så att jag kan hjälpa till
att betala..
Att ha häst är inte gratis och absolut inte lätt speciellt inte om jag ska börja träna på allvar, så det går massor av pengar till träning/tävling. :3


en helt random bild på stallet.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0