Arg jag blir..!

Inlägget publicerades: 2010-11-19 Klockan: 15:46:00

Den mest opepprande och negativa kommentaren är:
Ridtravaren kommer inte ens i närheten i ridbarhetsmässigt/ gångartmässigt / eller extrört jämnfört med Halvblod. (ex)
Det jag blir arg över att jag vill inte att det ska vara så, men någon gång så måste jag face the fact. Jag menar det är helt sant att Ridtravare är avlad för Travet. Alltså byggd för att inte bära
någon på ryggen.
Jag fick faktan rakt i hand när jag var på kliniken och dom kollade Amadeus, dom sa att han
är inte byggd för att galoppera. Jag galopperar med honom men han kommer aldrig
kunna bära upp sig och gå i en helt korrekt form.
Även så sa dom att han inte är byggd för högre klasser i Hoppning. Så därav är ju i princip
Högre Hoppklasser och Dressyrklasser uteslutna.
Tråkigt men sant. Vill man ha en bättre häst så får man betala mer, man kan inte förvänta sig mer från en häst under 20.000 :-)


Omusklad varmblod vs. Omusklat Halvblod


Kommentarer
Postat av: louise

hejj!

hoppas du har haft en bra dag och får en dunder bra helg

just nu har jag dagensblogg på bloggen anmäl dig gärna och ta dej av mina söta läsare för vem vet kanske väljer jag dej !

(ber om ursäkt om du inte gillar dessa kommentarer!)

2010-11-19 @ 17:59:36
URL: http://vmoslouiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0